dijous, 10 de juny del 2010

Selectivitat

_comic_selectividad_caverna.jpg picture by aracnefilaifila
Massa sovint tens la sensació que ets el conillet d'ínidies d'educació. 
Si havien canviat la ESO, i el batxillerat ara faltava tocar la Selectivitat.


Segurament estic d'acord en la raó de fons del canvi. Fins ara, les persones que acabaven en més nota de selectivitat eren les persones amb més nota en assignatures de "lletres" ja que aquestes (Català, Castellà, Anglès, Història i/o Filosofia) eren les assignatures troncals obligatòries i després quedaven tres assignatures de modalitat.  


En principi els alumnes que prefereixen les ciències no tenen tan bona nota en lletres (una generalització que com totes és molt discutible) Ja estic d'acord en què uns coneixements bàsics d'aquestes assignatures és necessari, però el que ja no tinc tan clar és que la nota que l'estudiant utilitzarà per entrar a la carrera s'hagi de fomentar en això. Vull dir que no sé si és greu que una persona que entra a fer una enginyeria tingui notes baixes en llengües (ja sé que després em queixo del redactat dels treballs....). Per tant, una puntuació extra proposada per cada escola o facultat on afavoreixin les notes de les assignatures que ells creuen més important ho trobo una bona opció.


El problema, com sempre, és com s'aplica aquest criteri i les presses. Té massa sentit que la ponderació de Dibuix Tècnic per entrar a arquitectura no sigui la màxima? O té massa sentit que Biologia es ponderi amb un valor més elevat que Tecnologia Industrial per entrar a un grau de "Tecnologies Industrials"?


Sembla que de cada a l'any vinent aquests "desajusts" s'arreglaran... 
mentrestant ja hi ha qui està pagant els plats trencats


Molta sort a tots en el segon dia de selectivitat!

1 comentari:

Unknown ha dit...

M'agrada llegir-te perquè aprenc coses! Estic bastant desconnectat de la realitat d'aquí (Bcn-Cat-Europa) i tu m'hi apropes :) No sabia res de la reforma de "la sele"...