divendres, 24 de setembre del 2010

Curiositats (I)


Les coses que són diferents al que sempre hem vist, ens xoquen, i per tan ens encurioseixen. Quan a més estem fora del nostre “ambient natural”  el nostre instint és observar-ho tot. Per això comença aquest apartat de curiositats.


Doncs bé, una d’aquestes coses que m’ha cridat l’atenció a Ferrol ha estat el cartell de la foto. Vaig veure que, com en totes les ciutats, hi havia la típica zona blava, però em vaig fixar que no veia parquímetres, i els "tiquets" de darrera el vidre del cotxe també eren diferents...



Resulta que Ferrol deu ser dels pocs llocs que manté “l’esperit” original de la zona blava, que hi hagi rotació de vehicles. Aquí s'hi pots aparcar tranquil·lament amb el compromís de no deixar-hi el cotxe més d’una hora i mitja i sense necessitat de pagar. Per això l’únic que has de fer és escriure en un paperot (pulcrament dit disc horari o de control) en quina hora has aparcat, i retirar el cotxe una hora i mitja més tard (o anar a canviar el cartell, tot i que m’han dit que llavors sí que et multen, jo no ho tinc tan clar).

Quan ho comentes amb els ferrolans et diuen que ells el que no entenen és perquè a la resta de ciutats s'ha de pagar per aparcar al carrer! I tenen tota la raó del món! Però ja se sap que els ajuntaments estan en crisi i d'algun lloc han de treure els diners!

És curiós, no? En podríem aprendre!