dimecres, 1 de setembre del 2010

Desmitificant



Porto dos dies a Ferrol i dues persones diferents m'han dit: "Oye, tu por ser catalana hablas muy bien el español" us podeu imaginar la meva cara... jo que venia preocupada pel meu accent català... ja vec que em tocarà parlar molt i amb molta gent per desmitificar alguns tòpics. El d'avui alimentat per la polèmica de l'educació en català i com ho tracten alguns mitjans de comunicació espanyols


Aquestes dues persones estaven convençudes que a catalunya no s'aprenia el castellà i que el fet que jo el parlés era extraordinari, i no serà pq el meu castellà sigui una meravella! De fet crec que mai abans m'hagués pogut imaginar que algú em digués que parlo molt bé aquesta llengua. 


Després t'afegien que quan ells alguna vegada han vingut a Catalunya i han parlat en castellà tothom els hi ha contestat en aquesta llengua, però que es pensaven que havia sigut casualitat... A vegades pensem que els reportatges de tele-madrid no els veu ningú, però quan reps uns comentaris d'aquests t'adones del poder dels masmedia.


Qui m'ho havia de dir a mi que algú em diria que parlo bé el castellà!